דייטים, זוגיות ומה שביניהם/ משתפת/ פניני החכמה שלי

דייטים – פרקטיס מייקס פרפקט

יצאתי לכל כך הרבה דייטים, עם אנשים נחמדים יותר ונחמדים פחות. עם אנשים הזויים שאין לי מספיק מילים לתאר (האמת יש לי, אבל אמא שלי ביקשה: "נלי תחסכי מכולנו את הפרטים").
חברות שלי יודעת שלא משנה כמה הדייט שלהן היה לא מוצלח או הזוי- לי בוודאות יש לי סיפור מטריד הרבה יותר.
היום הסיפורים האלו משעשעים אותי, אז זה היה מתיש ומאתגר.
דייטים, כמו נהיגה, כמו פתירת תרגיל בגיאומטריה, זה פרקטיקה- פרקטיס מייקס פרפקט.
אז בהתחלה זה לא נוח ולא נעים, אח"כ אתה מרגיש במשימה בלתי אפשרית. באיזשהו שלב אתה כבר כל- כך רגיל לסיטואציה הזו שאתה נינוח ואפילו מצליח להנות גם אם האדם מולך ממש אבל ממש לא מתאים לך.
המוטו שלי היה "הכי חשוך לפני עלות השחר" ואני במסע צלב אישי, לעזור לכל מי שרוצה זוגיות להשיג אותה. בניסיון להבין למה יש כ"כ הרבה בושה וחוסר נעימות סביב הרצון להשיג אהבה. אז עשינו זימון ורשימה, מפורטת ככל האפשר, פתחנו כרטיס באתר הכרויות, כי אנחנו לא פוסלים שום דרך, וכל האמצעים כשרים בדרך למטרה שלנו.

הכרנו משהו שנראה לנו מספיק מעניין כדי לצאת איתו. מה עכשיו?

דייטים- פרקטיס מייקס פרפקט

Photo by Andrik Langfield on Unsplash

לא לצאת לדייט לפני שמדברים קצת בטלפון

לפחות כמה ימים בודדים, ולא, וואצטפ לא נחשב. בהודעות אי אפשר לשמוע טון, כוונה, ולאנשים הרבה יותר קל להתכתב מאשר לדבר בטלפון (או פנים מול פנים צורך העניין) כי הם מרגישים פחות חשופים. התעקשו לדבר בטלפון.
כמו גם. יש לאנשים נטייה לרצות "לסגור מהר עניינים" או כן או לא. ואם לא לעבור לבנאדם הבא. אז אנשים רוצים ישר להיפגש, בלי לדבר יותר מידי. ואז מגיעים לדייט מביך ולא נעים עם אדם שאין לנו ולו מילה אחת להחליף איתו. נכון אין חוקים לשום דבר, אני מסכימה, אבל אם אפשר למנוע מעצמנו אי נעימות מהתחלה אז למה לא?

 

לא לחשוב יותר מידי עם ההיגיון

רציונאליזציה לפעמים היא סתם ההרס העצמי שמתערב בהצלחה. מה זה אומר?
כשדים שלח לי הודעה ואמר שהוא מבאר שבע כבר פסלתי ביני לבין עצמי. מה הוא יגיע לירושלים? ואיך זה יעבוד?
זה סתם קשה. ואני בראשי כבר שללתי את האפשרות שיכול לצאת מזה בכלל משהו.
באותה העת שכרתי דירה בקטמון, בעלת הבית שלי, איבון, גרה מעלי וחלקנו חצר משותפת.  סיפרתי לה על הדייט המיועד והיא ישר קטעה אותי "שלא תעזי לחתוך לו בעשר בלילה, כי לא נעים לך מהנסיעה שיש לו- ואם המזל שלך בבאר שבע זה המזל שלך. אף פעם אין לדעת."
יצאנו והוא הוריד אותי בבית ב00:20 בלילה אחרי שבילנו יחד 5 שעות שעברו כהרף עין. ביקשתי שיודיע לי כשהוא מגיע הביתה. בשעה שתיים בלילה הוא שלח לי הודעה שהגיע ואני כמובן הרגשתי נורא שככה שרפתי לו שעות שינה. אבל הנה. המזל שלי היה בבאר שבע. איבון צדקה, אז תמיד לתת צ'אנס. גבר שרוצה יעשה את המאמץ.

 

לא משנה כמה דיברתם בטלפון, חשוב לזכור- את נפגשת עם בנאדם לגמרי זר

כאדם נירוטי וחרדתי במיוחד אני דוגלת בשיטה של לפגוש את הבנאדם במקום ניטרלי. לא רוצה שיאסוף אותי מהבית. יהיה לו מספיק זמן להפגין גינונים של ג'נטלמן אחר כך. קודם כל בטיחות. ובאמת כל דייט שהיה לי,  לא דרך חברים משותפים, קבעתי עובדה שאני אגיע עצמאית. חוץ מדימה. עם דימה קבעתי במקום. נתתי לו כתובת לשים בוייז והוא לא הבין. "למה שאני לא אאסוף אותך?" דיברנו אז כבר שבוע בטלפון ואני אמרתי לו ברצינות מוחלטת "כי אם אתה רוצח או אנס? איך אני אדע?" הוא כמובן ביטל את זה בצחוק מתגלגל ואני במבוכה רבה, עם זנב בין הרגליים נתתי לו את הכתובת. אבל דוגרי, זה לא היה חכם מצדי. בקלות זה היה יכול להיות איזה חולה נפש.
דייטים - פרקטיס מייקס פרפקט

Photo by Alisa Anton on Unsplash

לחץ לחץ לחץ

בדייטים כולם לחוצים. מה אנחנו יכולים לעשות כדי להפוך את זה לחוויה יותר נעימה, שבאמת נפיק ממנה את המיטב?

זה לא ראיון עבודה

בדייט תמיד נסי לשבת ליד הבחור, לא ממול. זה לא ראיון עבודה ויש לזה פוטנציאל אדיר להראות ולהרגיש כמו ראיון עבודה, זה שובר את המתח כשיושבים אחד ליד השני וכתוצאה מכך נפתחים, השיחה זורמת לנושאים מעניינים ופשוט יותר כיף.

התענייני בצד השני

כולם אוהבים שמתעניינים בהם. רוב האנשים לא באמת מקשיבים ורק מחכים לדבר בעצמם. נסו להתעניין ובאמת להקשיב לפני שאתם גוללים את כל סיפור חייכם. גם כשאנחנו מתעניינים בצד השני אנחנו מגלים סוג של הדדיות, הוא מתעניין או לא? אף אחד לא אוהב להיות עם אנשים נרקיסיסטים שמתעסקים רק בעצמם.
אני זוכרת שיצאתי לדייט עם בחור שחבר הכיר לי. התיישבתי לידו כהרגלי והבחור כנראה היה בלחץ אדיר. לא הפסיק לדבר על עצמו, על הדירות שיש ברשותו, על הכסף שלו (כמה בולבול קטן יש לך חבר?), על העבודה שלו, וממש לא נתן לי להשחיל מילה.
היה לי דייט אחר שניהל מונולוג שלם עם עצמו. אני התעניינתי בו, בעבודה שלו, בתחומי העניין שלו והוא מצדו רק סיפר על עצמו ולא טרח להתעניין בי בשום מובן אפשרי. זו הייתה השעה הארוכה בחיי. כשהוא הלך לשירותים הזמנתי חשבון ושילמתי. כשהוא חזר לשולחן והבין ששילמתי הוא לא ידע נפשו מרוב אושר. אז עוד גרתי בבית של ההורים. אמא הסתכלה על השעון כשחזרתי ושאלה "מה? זה היה ממש בזבוז שעות שינה?"
מיותר לציין שלא נפגשתי איתו יותר למרות שהפציר בי אחרי זה עוד ימים. זו גם הזדמנות להגיד לגברים שקוראים את זה, בחורה שמשלמת דייט ראשון או שני כנראה לא תצא אתכם יותר. לרוב היא רק רוצה להיות הוגנת, ואם היא יודעת שהיא לא מעוניינת לפגוש בכם שוב היא תשלם כדי לא להרגיש חלילה שהיא מנצלת.

מגע פיזי

יצאתם מהמסעדה/ בר יש קליק, יש על מה לדבר ונחמד לכם. יש שיח ואתם עוד משוטטים כי לא בא לכם עדיין ללכת הביתה. זה יכול להרגיש קצת מביך וקצת מתוח. אתם לא מחזיקים ידיים, כי אתם לא זוג, זה גם יכול להיות מביך אולי הידיים שלו או שלך מזיעות מלחץ, אז פתרון טוב זה לשלב את הזרוע שלך בזרוע של הבחור. זה לא להחזיק יד, אבל זה מגע וזה שובר מתח. זה לא מיני או אינטימי מידי, לצורך העניין אני מחזיקה ככה גם לאמא שלי את הזרוע כשאנחנו מטיילות יחד במרכז העיר. ובדיעבד דימה העיד שזה מאוד הקל עליו כשעשיתי את זה.
דייטים- פרקטיס מייקס פרפקט

Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash

להיות אמיתי

מה הכוונה שלי? בוא נלך למקרה הכי גרוע. היה דייט צולע ומשעמם אבל אתם לא פוסלים עוד דייט (כי דייט ראשון אף פעם לא באמת מייצג) אל תשלחו הודעה ש"היה ממש כיף". החיים הם הדדיים. אם לכם זה הרגיש צולע גם הצד השני הרגיש ככה (אלא אם כן האינטליגנציה הרגשית שלו שואפת לאפס).
כשידיד שלי היה בחיפושים קרה לו מקרה דומה. והוא בנימוס מוחלט שלח לה "היה ממש כיף, לילה טוב " על אף שהוא הרגיש שהיה ממש לא להיט.  הבחורה ענתה לו בכנות מוחלטת "חמוד מצדך. לילה טוב" הוא חשב שזו הודעה מאוד לא טאקטית, אני מצד שני הבנתי אותה וחשבתי שהיא מאוד אותנטית. היו נאמנים לעצמכם. אם לא היה ממש כיף אל תכתבו את זה. אנשים הם לא מטומטמים והם מזהים כשמשהו הוא לא כן ואמיתי.
בהקשר הזה, אני חייבת להגיד היו אתם. אם זה הבן/ בת  הזוג שמיועד לכם- הוא יהיה שלכם. לדוגמא אל תתיימרו לאהוב טיולי טבע אם אתם לא. אני זוכרת שממש רק התחלתי לצאת עם דימה אמא שלי אמרה לי "תסדרי את הבלאגן בדירה שלך! שלא יברח!!" צחקתי ואמרתי שאם יברח אז עדיף שעכשיו.

לגוון לגוון לגוון

כדי להכיר בנאדם בכמה זוויות צריך לראות אותו בכמה מצבים. מה הכוונה? לא ייתכן שתצאו ל4-5 דייטים,  שיראו וירגישו אותו הדבר וזה איכשהו יתפתח באופן מעניין.
דייט אחד שבו על בירה, דייט שני לכו לאכול גלידה, אולי תשלבו איזה טיול קצר בטבע, דייט שלישי תלכו יחד לים, באולינג וכו'. ממש כדאי לגוון. זה גם נחמד ומעניין יותר וככה אפשר ללמוד הרבה יותר על האדם שמולכם.

 

מקווה שהטיפים האלו יעזרו לכם להפוך את הדייטים לחוויה יותר נינוחה וכיפית, וכמובן שהם יעזרו לכם למצוא את החצי השני שלכם. אם יש לכם טיפים להוסיף שתפו אותי! פה בתגובות, בפייסבוק או צרו איתי קשר פה.

 

You Might Also Like

1 Comment

  • Reply
    שיר ים
    29 מרץ, 2018 at 7:31 pm

    טיפים מעולים!
    מסכימה איתך לגבי כולם.

  • Leave a Reply