בחזקת בשרי/ בשר בקר/ מבשלת

קבבים ליום העצמאות

ההקורונה דפקה לנו לא רק את פסח אלא גם את יום העצמאות. יום העצמאות לבד?? ועוד בארץ??
חודש אחרי שהגענו לארה"ב הגיע יום הזכרון. נסענו לקהילה היהודית לכבוד הטקס, והייתי כל כך עצובה. הרגשתי אשמה שירדנו מהארץ, אחרי שכל כך הרבה אנשים נרצחו בניסיון להגן עליה- ממש כפויי טובה.
איזה אמריקאי עם עברית קלוקלת עלה על הבמה, נשא דברים באנגלית והתרברב שהוא היה בירושלים לפחות 15 פעמים ואני נשברתי.
פרצתי בבכי ולא הפסקתי לבכות. אני, ירושלמית בכל רמ"ח איברי, מקשיבה, בארץ נכר, לאיזה אמרקאי כמה נפלאה ירושלים? מה לא בסדר איתי?
ואז ילדי הצופים שרו את ירושלים של זהב באנגלית ואני מררתי בבכי. לא לא לא!! לא לזה התכוונה נעמי שמר בכתבה את השיר המופלא הזה!! אלוהים! מה אני עושה פה??
יצאנו מהאולם כשהאיפור שלי מרוח והמצב רוח שלי גם כן, תחושת זרות כבדה הציפה אותי ופשוט רציתי הביתה.
יום הזיכרון הוא תמיד יום קשה בשבילי. הוא פשוט מזכיר לי באיזה מחיר כבד אנחנו חיים כאן.
מאידך, ערב יום העצמאות מפיח בי חיים- ממלא לי את כל המצברים. שירי ארץ ישראל הישנה מפיחים בי תקווה שיום אחד יהיה פה ממש ממש טוב.
ונחייה בשלום, ויום אחד לא יהיה צבא, ויום הזכרון- יהיה רק כדי שנזכור את אלו שנפלו למען המדינה ולא יהיו משפחות חדשות שיצטרפו מידי שנה למעגל השכול.
מידי שנה, את ערב יום העצמאות הייתי חוגגת עם נועם ורעות בבית זית. רעות הייתה מקשטת את הגינה בדגלי ישראל, החד"פ היה בצבעי הדגל היפה שלנו, המנגל היה מלא בשרים, וסביב השולחן הרבה חברים. כשהיינו בחול, המסורת הקטנה הזו הייתה מאוד חסרה לי.

קבבים ליום העצמאות

אז לכבוד יום העצמאות הזה, בו אני לשם שינוי לא סובלת ממצב רוח ירוד ורגשי אשם כבדים, אני רוצה לשתף אתכם במתכון לקבבים של אמא שלי. כל ילד חושב שהאוכל של אמא שלו הכי טעים- אבל את המתכון לקבבים של אמא שלי כולם תמיד (אבל תמיד!) אוהבים, מקווה שתאהבו.

מצרכים

קילו בשר בקר טחון שמן- כדאי פשוט לבקש מהקצב בשר טחון לקבב. בארה"ב קונים את הבשר לפי אחוזי שומן, 20%- שומן ו80% בשר. אם הבשר הוא לא שמן, הקבב יצא יבש.
1 חבילת פטרוזיליה
בצל גדול
1 כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור

אופן ההכנה

1. קצצו את הבצל והפטרוזיליה דק דק והוסיפו את הבשר והתבלינים
2. ערבבו היטב לתערובת אחידה והכניסו את העיסה למקרר לכחצי שעה
3. צרו קבבים בגדול של כ4 ס"מ אורך, כ3 ס"מ רוחב ו1 ס"מ עובי
4. שימו על המנגל על אש בינונית ובתאבון!
5. אם אין לכם מנגל, אפשר לשים את הקבב בתנור בתבנית עם נייר אפייה, או על רשת עם תבנית מתחתיה, בתנור שחומם מראש על 180 מעלות לכ- 20 דקות.

 

נכון קל?? מבטיחה שיהיה ממש טעים! אין לי אפילו תמונה אחת של קבבים עשויים ומלאא תמונות של קבבים שרק הניחו אותם על המנגל. יודעים למה? כי הם כל- כך טעימים- שתמיד כולם חוטפים אותם ואין הזדמנות לצלם!! סיפור אמיתי.

אני מאושרת להיות בישראל למרות שאיכשהו חזרנו לעולם אפוקליפטי.
אם אתם רוצים להישאר מעודכנים ולעקוב אחרי המתכונים, גם בהיותנו בישראל הירשמו לניוזלטר שלי עקבו אחרי בפייסבוק, באינסטגרם, נעצו את המתכון בפינטרסט וספרו לי איך יצא!

 

 

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    טלי
    26 אפריל, 2020 at 7:15 am

    תודה נלי. הולכת להכין כאלו. תודה רבה וחג שמח!!! איזה כיף שאת כאן. 💙

  • Reply
    atNelly's
    22 מאי, 2020 at 5:20 am

    תודה טלי💜💜💜

  • Leave a Reply