טבעוני/ מבשלת

סחוג- או איך שהאמריקאים קוראים לזה "רוטב חלפיניו"

על אף שארה"ב היא ממש לא חוויה קולינרית בעיני, אני שמחה שאנחנו באריזונה. מעבר לכך שממש שווה לטייל בה, האוכל המקסיקני חלחל לתרבות המקומית וניתן להשיג מנות מקסיקניות חריפות וטעימות כמעט בכל מקום.
כמו גם, ניתן לקנות פלפלים חריפים מכל הסוגים כמעט בכל סופרמרקט.
אני אוהבת חריף. מבושל או טרי זה טעים לי. בארץ דימה היה משתגע כי היה לי הרגל (לאו דווקא מגונה אם תשאלו אותי), לאכול גבינה לבנה עם הרבה חריף לפני השינה. מה לעשות טעים לי.

מתכון לסחוג חריף וטעים במיוחד

חריפות לא נחשב לאחד הטעמים כמו חמוץ או מתוק, כיוון שבפועל חריפות היא תחושה צריבה בקולטני הכאב בלשון ולא בבלוטת הטעם. לכן אם אנחנו חותכים לדוגמא פלפלים חריפים ללא כפפות נרגיש תחושה של חום באצבעות.
אנשים שאוהבים חריף- אוהבים חריף! ברגע שאתה אוהב חריף כל מנה שהיא רק "מתובלת היטב" ולא חריפה תרגיש לך מעט אנמית.
אם התחושה היא בכלל תחושה של כאב למה כל-כך טעים לנו?

החומר הפעיל בפלפלים חריפים כמו החלפיניו או הצ'ילי האדום הוא הקפסאיצין.
הקפסאיצין כאמור מגרה את קולטני הכאב בלשון. קולטני הכאב, שנכנסים לפאניקה, מתריעים למרכז הכאב במוח "כואב לנו!!" ובתגובה מרכז הכאב שולח יחידת הצלה מובחרת שנקראת "אנדורפינים".
לא התבלבלתי חברים, אנדורפינים, שמופרשים בזמן ספורט וסקס מופרשים גם כשאתם אוכלים חריף (חייבת לתהות אם גם אכילתו שורפת קלוריות). האנדורפינים מנסים לשכך את הכאב בלשון, ומעבירים תחושה נעימה בגוף- ככה שאכילת חריף נצרבת במוחנו כחוויה נעימה.
מתכון לסחוג חריף וטעים במיוחד
עכשיו מעבר לכך שהוא טעים, הפלפל החריף על כל זניו, גם סופר בריא.
יש בו כמות יומית של ויטמין A וממש כמו הגמבה, יש בו יותר ויטמין C מתפוז.
הימצאות הקפסאיצין בחלל הפה ובגרון מעודד את זרימת נוזלים בדרכי הנשימה. ואלו, בזמני חולי (הצטננות, דלקות גרון, דלקות בדרכי הנשימה) הופכים גם את הליחה לנוזלית יותר ומקלים על הוצאתה מהגוף- ולכן כשאתם חולים כדאי לזרוק כמה חתיכות של פלפל חריף למרק שלכם.
בנוסף, הרבה מחקרים בעשור האחרון מצאו שאכילת פלפל חריף תורמת לתחושת שובע, לתהליך העיכול, מזרזת מטבוליזם ותורמת לירידה במשקל (אולי בגלל זה אני אוכלת כל- כך הרבה חריף).
מתכון לסחוג חריף וטעים במיוחד
אז המתכון הבא הוא מתכון לחריף. בארץ הייתי עושה את זה עם הפלפלים הירוקים הגדולים (מודה שאין לי שמץ איך קוראים לזן הזה), פה אני עושה אותו עם החלפיניו. המתכון של החריף הזה לאוהבי האוכל החריף הוא מושלם. אפשר להוסיף אותו לכל מרק, למנת דג חריפה בזמן הבישול, לערבב אותו עם גבינה לבנה או יוגורט יווני- כמטבל בריא, או סתם לאכול אותו לצד ארוחת שישי.

Print Recipe

זמן הכנה: 10 דקות

מצרכים

  • 8 שיני שום גדולות
  • 13-15 פלפלים חריפים
  • מלח לפי טעם, אני שמה בערך חצי כפית מלח
  • רבע כוס שמן זית, אם אתם רוצים שזה יהיה דליל יותר אפשר להוסיף עוד שמן
  • וחצי חבילת כוסברה/ פטרוזיליה

אופן ההכנה

– שטפו את הפלפלים וחתכו להם רק את הראש. השתמשו בכל הפלפל כמו שהוא טרי- גם בליבה שלו ובגרעינים.
קלפו את השום, והוסיפו אותו, את הפלפלים, את המלח, השמן והירק בקערהץ
עם הירק יש לנהוג בזהירות. כדאי להוסיף כל פעם קצת. באמצעותו אפשר לשלוט ברמת החריפות. במידה ויצא לכם חריף מידי, תוסיפו עוד ירק ותטחנו עד שתגיעו למינון שמתאים לכם. אני לרוב משתמשת בחצי חבילה.
אני שמה הכל בקערה וטוחנת באמצעות הבלנדר מוט, בגלל שהוא לא סופר חזק (אבל עדיין משמש אותי בנאמנות בכל פעילות במטבח) המרקם של החריף לא יוצא לגמרי חלק. במידה ויש לכם את בלנדר החלומות שלי, החריף יהיה הרבה בעל מרקם אחיד וחלק. כך או כך זה טעים ותאכלס כל מג'מיקס או בלנדר יעשה את העבודה.
-חלקו את הכמות לצנצנות/ קופסאות, השאירו אחת במקרר ואת השאר הקפיאו.

אוהבים חריף? ספרו לי פה בתגובות!
אם אתם רוצים להישאר מעודכנים בעוד מתכונים שיוצאים הירשמו לניוזלטר שלי, עקבו בפייסבוק ובאינסטגרם, ואם אהבתם את המתכון נעצו אותו בפינטרסט!

מתכון לסחוג חריף וטעים במיוחד

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply